onsdag den 30. marts 2016

HOVSA - 5 ÅR SOM HAVEBLOGGER





Kære alle sammen

Jeg er midt i en hel masse forandringer i år. Lover at komme med updates på det hele, men ind til videre handler det om:

HAVE
Den har troligt ventet på mig hele vinteren, men kunnet passe sig selv. Nu råber den imidlertid efter mig - og jeg kommer naturligvis løbende, mens jeg synger: "Jajaja, nu kommer jeg".

BOLIG
... for nu flytter vi familien retur til huset i Den helbredende Have efter branden i november. Huset er færdigt renoveret, selvom der er skønhedsfejl, som lige skal udbedres. Det bliver SÅ godt at komme hjem. Som i: UBESKRIVELIGT godt!



JOB
Er endnu ikke afklaret her mere end 5½ år efter min ulykke, hvor jeg slog mit hoved. Jeg er stadig fuldtidssygemeldt, men regner med at kunne fortælle nyt inden alt for længe. Spændende nyt! Forhåbentligt! Man kan faktisk overraske sig selv, hvad angår tålmodighed. Har jeg opdaget!

BLOGGING
De fleste af jer ved jo nok, at mine sparsomme kræfter og begrænsede skærmtid er blevet brugt på Havefolket de sidste par år. Ved årsskiftet skar jeg endnu en gang drastisk ned, dels fordi jeg jo skal have kræfter til at kunne arbejde i det omfang, jeg nu kan. En anden grund; fordi jeg gerne vil bruge tid og energi på andre (haverelaterede) projekter. Dem glæder jeg mig inderligt til at fortælle mere om.

JUBILÆUM
Da jeg skulle skrive dette indlæg kom jeg til at tænke på, at det vist var i marts, jeg begyndte at blogge om den helbredelse, min have har været for mig. Og så røg det der "HOVSA" ud af min mund: Det var den 19/3 2011, første indlæg blev lavet. Men pyt! Vi siger bare HURRA i dag.

FREMTID
De næste fem år bringer jeg mere fra livet i alle haverne. Mine (for- og baghave) og andres. Det er jo et komplet uudtømmeligt emne!


18 kommentarer:

  1. Tillykke med de 5 år, det var lige 14 dage efter mig, jeg tror, jeg opdagede din blog ret hurtigt.
    Dejligt at høre om alt det nye, der sker hos dig. Godt at I nu kan flytte hjem igen, det kan jeg godt forstå, at du glæder dig til.
    Krydser fingre for at det nye lykkes.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Tillykke med dine første 5 år som haveblogger :)

    Det bliver dejligt at komme hjem igen :)

    SvarSlet
  3. Kære Marianne.Dejligt med lidt nyt fra dig.Og et stort tillykke med de 5 år på bloggen.Har selv lige lavet et indlæg om mine 4 år herinde.
    Dejligt at i nu kan flytte hjem igen........og du kan komme i gang med din have igen.
    Spændende hvad dine nye tiltag er for noget.
    Rigtig god dag til dig Knus Jette

    SvarSlet
  4. Og tillykke fra mig, som gennem flere år har nydt godt af dine og andres guldkorn

    SvarSlet
  5. Tillykke med jubilæet - og alt muligt andet, for det lyder til at 2015/16 har været en omskiftelig periode! Altid fornøjeligt at følge dig og dine havetanker, både her på bloggen og på Havefolket. Pøj-pøj med de næste 5 år :-)
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
  6. Tillykke med det 'runde jubilæum' :)

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med de 5 års bloggeri!...hedder det egentlig det...?
    Det er altid en fornøjelse at læse dine skriv :)
    Og endnu mere tillykke med at I kan flytte hjem igen! Hvor må det være helt fantastisk dejligt at komme hjem bag jeres egne 4 vægge igen og tæt på dit eget helbredende paradis <3

    Glæder mig til at høre om alle de nye spændende ting du har i støbeskeen

    Stort knus fra mig til dig
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Hejsa Marianne

    Tillykke med de 5 år, glæder mig til at høre om de nye tiltag!

    En dejlig aften herfra

    SvarSlet
  9. Hej Marianne
    Tillykke med de 5 år på bloggen.
    Jeg måtte lige tjekke min egen blog. Jeg kunne hverken huske måned eller år, men jeg startede så åbenbart i januar '12. Det har ført utroligt mange ting med sig. Mange dejlige bekendtskaber især, som også har ført mange flere have relaterede oplevelser med sig, som så igen har ført til nye bekendtskaber. Tiden hvor jeg er helt alene om min store passion er pakket i glemmebogen, og jeg ved det kommer til at være helt anderledes fremover.....selvom jeg da også nyder dagene alene i haven. Men det giver alligevel noget helt andet, at kunne vise og fortælle om den, og se hos andre også, også de dage jeg trænger til at sidde i min egen lænestol, helt alene og hvile.
    Det lyder vel nok dejligt, at I snart kan flytte hjem igen. Sikke en forskrækkelse I fik. Nu bliver det lækkert med helt nyt køkken.
    Dejligt for dig med arbejde, men jeg håber meget for dig, at du kan holde til det, så du ikke bliver fuldstændigt slidt ned. Det dur jo ikke, hvis det ikke er på dine betingelser.... med hensyn til dine begrænsninger, så du også kan holde ud at være til, når du kommer hjem. Jeg ved om nogen hvor presset man kan blive af systemet. Håber de behandler dig bedre.
    Jeg glæder mig også til at følge med i, hvad du nu finder på, og glæder mig til fortsat at følge med både her og på havefolket.
    Knus og kram
    Malene

    SvarSlet
  10. Tillykke, Marianne - jeg har fulgt dig næsten hele tiden og glæder mig til at høre om alle dine nyheder.
    Knus, Ulla

    SvarSlet
  11. Tillykke Det bliver spændende at høre om dine nye projekter.

    SvarSlet
  12. Tillykke med bloggen og 'hjemvendelsen' :) Jeg krydser fingre for at det hele flasker sig for dig.

    SvarSlet
  13. Tillykke med blogfødselsdagen og alle de andre gode og dejlige ting der sker.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  14. Tillykke med jubilæet :-) så på insta et fint foto af hoveder af gæs ( i træ) hvor kommer de fra? Hilsner

    SvarSlet
  15. Tillykke med de 5 år :-) Ih hvor tiden dog går hurtigt...

    SvarSlet
  16. It would be tempting to look at these Replica Rolex side-by-side.these two watches prove one of the most important principles of collecting vintage Replica Breitling.The case on the Sometimes Replica IWC does something weird, and that’s when you really need to pay attention.Rolex Air King is much more lithe than the sturdy beveled design found on such vintage sport watches as the Submariner and GMT.Sometimes Replica Omega does something weird, and that’s when you really need to pay attention.The appulse on the Replica Hermes Handbag capacity of high-end appearance brands isn’t absolutely clear.But some analysts are admiration a stronger approaching for high-end appearance brands of Replica Prada Handbag architecture affluence watch divisions.

    SvarSlet

Læg rigtig gerne en kommentar, hvis du har lyst. Det er desværre ikke altid, ejg har kræfter til at svare hver enkelt, men jeg læser og genlæser dem ofte og glædes hver eneste gang!